The PlĂ© Collective: Searching for a Bilingual Marketing Manager/Production Assistant

*Le français suit

The Plé Collective (composed of female powerhouses Andraea Sartison, Laura Lussier, Joanna Hawkins and Shannon Guile) is searching for a bilingual Marketing Manager/Production Assistant to play a pivotal role in our upcoming production of Plé, running at MTYP from January 21 – 31 2021.

Plé is a trilingual show for elementary aged students - a series of vignettes performed in English, French and American Sign Language.

The position will begin immediately with about 50 to 100 hours of work spread between August and December. Work will begin full time (5 days a week) from December 21st to January 21st, and continue part time until February 1st 2021.

Tasks include:

  • Working with the Collective to develop and manage a marketing plan, including accessible content creation and dissemination in both French and English
  • Working with Deaf Consultant in creating accessible marketing material
  • Assisting the Plé Collective in preparing for the production including contracts, attending production meetings and tasks as assigned
  • Assisting the Collective in grant writing
  • Assisting in the creation of the Study Guide/Educational Toolkit
  • Assisting the stage manager with simple assigned tasks (i.e. running the script on a projector for accessibility)
  • Attending all rehearsals (work on marketing and promotion can be done when not needed by the stage manager)

Qualities of the candidate should include:

  • Ability to work independently
  • Inclination for innovation!
  • Enthusiasm
  • Fluency in oral and written French and English
  • Excellent communication skills in both official languages
  • Experience in working with the Deaf culture/Interest in learning about the Deaf community
  • Experience in marketing and developing content for the media/social media (experience in creating accessible content a bonus)
  • Organizational ability
  • Videography experience a bonus

This position will be compensated at $18/hour, up to a maximum of 4000$ with opportunity for contract extension as needed.

The Plé Collective (composé de Andraea Sartison, Laura Lussier, Joanna Hawkins et Shannon Guile) est à la recherche d'un directeur.trice de marketing / assistant.e de production bilingue pour jouer un rôle central dans notre production de Plé, qui se déroulera au MTYP du 21 au 31 janvier 2021.

Plé est un spectacle trilingue pour les élèves du primaire - une série de vignettes en français, anglais et langue des signes américaine.

Le poste débutera immédiatement avec environ 50 à 100 heures de travail réparties entre août et décembre. Le travail débuteront à temps plein (5 jours par semaine) du 21 décembre au 21 janvier et se poursuivront à temps partiel jusqu'au 1er février 2021.

Les tâches comprennent:

• Travailler avec le Plé Collective pour développer et gérer un plan de marketing, incluant la création et la diffusion de contenu accessible en français et en anglais

• Travailler avec le consultant Sourd pour créer du matériel de marketing accessible

• Assister le Plé Collective dans la préparation de la production, y compris les contrats, assister aux réunions de production et aux tâches assignées

• Assister le Plé Collective dans la rédaction des subventions

• Aide à la création du guide d'étude / trousse pédagogique

• Assister le régisseur dans des tâches assignées assez simples (c'est-à-dire gérer le script sur un projecteur pour l'accessibilité)

• Assister à toutes les répétitions (le travail sur le marketing et la promotion peut être fait lorsque la régisseure n'a pas besoin d'assistance)

Les qualités du candidat doivent inclure:

• Capacité de travailler indépendamment

• Penchant pour l'innovation!

• Enthousiasme

• Maîtrise du français et de l'anglais à l'oral et à l'écrit

• Excellentes compétences en communication dans les deux langues officielles

• Expérience de travail avec la culture des Sourds / Intérêt à en apprendre davantage sur la communauté des Sourds

• Expérience en marketing et en développement de contenu pour les médias / médias sociaux (expérience en création de contenu accessible un bonus)

• Capacité organisationnelle

• Expérience en vidéographie un bonus

Ce poste sera rémunéré à 18 $ / heure, jusqu'à un maximum de 4000 $ avec possibilité de prolongation de contrat au besoin.